Translate

piątek, 21 marca 2014

zupa rybna z łososiem


1 plaster łososia  bez skóry
3 ziemniaki pokrojone w kostkę, lub kasza jaglana
2 marchewki, 1 pietruszka, biała część z pora pokrojone w cienkie talarki
1 pomidor
liść laurowy, ziele angielskie
sok z cytryny
kilka łyżek jogurtu greckiego, mleko kokosowe lub śmietanka
pieprz, sól, koperek, pietruszka
Rybę zalać zimną wodą, dodać liść laurowy i ziele angielskie, porządnie zagotować, zdjąć z ognia, wyjąć ugotowaną rybę i podzielić na mniejsze części.
Na maśle zeszklić
pora, marchew i pietruszkę, przełożyć do wywaru z ryby, dodać ziemniaki i pokrojone w cząstki pomidory. Gotować 15 minut, aż ziemniaki będą miękkie.
Zupę doprawić do smaku solą, pieprzem, koperkiem, pietruszką, mlekiem kokosowym lub śmietaną. Na koniec dodać ugotowaną rybę.
 
  
   Przepis, przepisem, nie trzymam się kurczowo słowa pisanego, co się nawinie, co woła- jak mnie nie zużyjesz, to się zepsuję! Można powiedzieć - gotuję „na winie” choć alkoholu próżno by szukać w moim domu.

Od wielkiego święta, kupuję piwo Guinnessa do wypieków, zamiast drożdży, czy proszku do pieczenia, którego nie znoszę, piwo jest dla bąbelków, do wypieku ciasta serowo czekoladowego, lub do chleba o gorzkawym smaku.  

1 komentarz:

  1. Ogólnie sama zupa rybna jest przede wszystkim smaczna i bardzo pożywna i ja dlatego ją lubię. Jestem zdania, że także świetne przepisy na dania z łososia możemy znaleźć na stronie https://mowisalmon.pl/przepisy/ i ja już wielokrotnie miałam okazję z nich korzystać.

    OdpowiedzUsuń